باطری مشهد

باتری مشهد


 1. در شروع کار باید نکات ایمنی را رعایت کنید

قبل از هر اقدامی بررسی کنید که باتری مطمئنا خراب باشد.

در هنگام تعویض توصیه میشود حتما از دستکش محافظتی استفاده کنید زیرا ممکن است اسید باتری به شما آسیب بزند. این مانده بسیار خورنده است پس ترجیحا از عینک ایمنی هم استفاده کنید.

همچنین ممکن است گاز داخل باتری متصاعد شود که نسبت به جرقه حساس است. پس سیگار نکشید و در محلی مانند جوشکاری ها نباشید که جرقه تولید شود.

 2. انتخاب باتری مناسب

باتری ماشین را پیدا کنید، در اغلب خودرو ها معمولا یا در سمت راست و یا در سمت چپ موتور می باشند.

مدل و ابعاد باتری خودرو را یادداشت کرده به فروشگاه معتبری در محل زندگی خود مراجعه کنید و با مشاوره فروشنده بهترین انتخاب را کرده و اقدام به خرید نمایید.

باید دقت کنید باتری ها در اندازه ها و توان های مختلف تولید می شوند، و حتما باید باتری مناسب خودرو خود را بر گزینید.

 

 3. باز کردن باتری قدیمی

قاب یا بست روی باتری را جدا کرده و در ادامه باید بست منفی باتری را جدا کنید، روی قطب های باتری علامت منفی و مثبت نمایان هست و به راحتی می توانید قطب منفی باتری را تشخیص دهید.

بعد از باز کردن قطب منفی باید قطب مثبت را باز کنید، این عمل را به نحوی انجام دهید که کابل مثبت و منفی به هیچ وجه باهم برخورد نکنند. همچنین کابل ها را نشانه گذاری کنید تا در هنگام نصب اشتباهی رخ ندهد.

نکته 1: دقت کنید که اگر کابل منفی را به قطب مثبت باتری و یا بالعکس وصل نمایید ممکن است سیستم برق خودرو شما ایراد پیدا کند.

نکته 2: بعد از باز کردن باتری قدیمی، سر کابل ها اگه سولفاته شده یا زنگ زده، با آب جوش و فرچه سیمی آن را تمیز کنید.

 

 4. تعویض باتری

باتری جدید را در جای خود قرار دهید، در ابتدا کابل مثبت باتری را وصل کرده و سپس قطب منفی آن را وصل کنید، از محکم بودن کابل ها اطمینان حاصل کنید.

در انتها بست روی باتری را ببندید و قاب آن را قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید