باطری مشهد

باتری مشهد


شاید برایتتان اتفاق افتاده باشد که زمانی که میخواهید استارت بزنید، خودرو شما استارت نخورده و روشن نمی شود.

اگر برق پشت آمپر نیاید به احتمال زیاد مشکل از باتری هست، توصیه میکنم قبل از هر اقدامی بست های باتری را برداشته و با یک فرچه سیمی تمیز کنید و مجددا سر جای خود قرار دهید. اگر مشکل حل نشد باید توسط یک باتری سالم و در حال کار باتری ماشین خود را شارژ نمایید، به این عمل به اصلاح باتری به باتری می گویید.

 

نحوه باتری به باتری کردن

در شروع کار توصیه می شود از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید.

  1. دو خودرو را کنار یکدیگر قرار دهید و سوییچ را ببندید.
  2. از سالم بودن باتری خودرو خود اطمینان حاصل کنید، شما میتوانید بدنه باتری خود را بررسی کنید تا ترک خوردگی و یا نشتی نداشته باشد.
  3. نیاز به دو عدد کابل داریم، یک کابل به منظور اتصال قطب های منفی و کابلی دیگر برای اتصال قطب های مثبت باتری.
  4. قطب های مثبت و منفی باتری را تشخیص دهید، این کار را میتوانید با مشاهده علائم مثبت و منفی روی باتری انجام دهید، در غیر اینصورت کابل منفی باتری معمولا با رنگ مشکی و کابل مثبت با رنگ قرمز می باشد.
  5. خب در ابتدا به سراغ خودرویی بروید که باتری آن نیاز به شارژ دارد، کابل منفی با رنگ مشکی را به بخشی فلزی که به موتور متصل نباشد وصل کنید و سر دیگر کابل منفی را به قطب منفی باتری سالم وصل کنید. در ادامه کابل مثبت به رنگ قرمز را به قطب مثبت باتری معیوب و سر دیگر کابل را به قطب مثبت باتری سالم وصل نمایید.
  6. خودرویی که باتری آن سالم است را استارت بزنید و روشن کنید، بعد از چند دقیقه استارت خودرویی که باتری آن معیوب هست را بزنید.
  7. در صورت روشن شدن ابتدا کابل مشکی رنگ را از قطب منفی خودروی معیوب و سپس سر دیگر آن بر روی خودروی سالم را جدا کنید. برای کابل قرمز باید این رویه را برعکس انجام دهید و ابتدا سر مثبت باتری خودروی سالم را جدا کنید و پس از آن سر دیگر را از باتری خودروی معیوب خارج کنید.
  8. در صورتی که خودرو روشن نشد، به احتمال زیاد مشکل از بخش های دیگر مانند سیم کشی می باشد.

معایب باتری به باتری کردن

  1. بعد از باتری به باتری کردن، باتری شارژ کننده تخلیه می شود، با این وجود بعد از بیست دقیقه حرکت کردن اتومبیل باتری دوباره شارژ می گردد.
  2. اتصال اشتباه کابل ها باعث آسیب جدی به بخش های الکتریکی خودرو یا حتی ECU می شود، این آسیب دیدگی ممکن است با آتش سوزی همراه باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید